Розробки занять

Заняття за програмою «Музика лікує» (2клас)

Тема. Активна музикотерапія.
Заняття №19.  Мої творчі завдання.

Мета. Вчити учнів досягати чистоти інтонування при виконанні вокальних творів, дотримуватись правил гармонії та метроритму, познайомити з елементами нотної грамоти та правилами нотного запису.
Розвивати творчі здібності шляхом залучення до вокально-хорової діяльності, емоційного виконання творів. Формувати сталий інтерес до музичної культури.
Виховувати естетичне сприйняття мистецтва, позитивне ставлення до навколишнього світу.

Завдання.
-         створити радісну, доброзичливу атмосферу, яка сприяє успішному входженню дитини у світ музики;

-         вчити співати вдумливо і виразно, чисто інтонуючи мелодію пісні;

-         розвивати рухливість артикуляційного апарату, розширювати співочий діапазон;

-         формувати чітку співочу дикцію.


Обладнання.
 Музичний центр, синтезатор, мікрофони, фонограми  пісень, елементарні ударно-шумові музичні інструменти.

                         

                                          Хід заняття.
I.Організаційний момент.

 Шикування перед класом.
Вхід під музику «День і ніч»
Музичне вітання.  Р.Роджерс  «До-ре-мі» із к-ф. «Звуки музики».

II. Мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя.
Я дуже рада новій зустрічі з вами . Світ музики загадковий і незвичайний. Зрозуміти цю царину звуків може лише той, хто вміє слухати і чути, бачити у звичних речах незвичне, хто любить мріяти і фантазувати, хто прагне до пізнання і творчості. Спілкуватись у цьому світі належно на особливій мові – музичній, якою сьогодні ми будемо вчитись володіти.
III. Актуалізація опорних знань.
Що повинен знати композитор, щоб записати музику або виконавець щоб її виконати? (Ноти, нотну грамоту).
Сьогодні на нашому занятті за допомогою музики ми спробуємо створити радісну, доброзичливу атмосферу і познайомимося з елементами нотної грамоти.
Отож ми розпочинаємо подорож до країни «Музика», де на нас вже чекають друзі - Веселі нотки. А живуть ці друзі у будинку з п’яти «поверхів», який називається Нотний стан.
Пять  лінійочок чудових
Ми назвали Нотний стан.
І на них Веселі нотки
Розмістились по місцям.


Діти, погляньте на нотний стан. Лише сьогодні зранку там були ноти, але раптом вони кудись зникли. Ми будемо змушені  вирушити в подорож, щоб повернути їх на свої місця. Вирушаємо? Що ж, тоді в дорогу…

IV. Основна частина.
На чому можна подорожувати?
Виконання голосових вправ («Коник», «Потяг», «Літак», «Машина»)  
                Музична гра-драматизація
                               «Композитор»
УЧИТЕЛЬ:  Діти, сьогодні я розповім вам про незвичайну подію, яка трапилась з одним моїм знайомим. Хочете послухати?
ДІТИ: Звичайно хочемо.
УЧИТЕЛЬ: Тоді треба бути дуже уважними. (Звучить спів пташок «Музика лісу»). Пішов композитор до лісу, замилувався природою, чарівним співом пташок, та й загубив свої ноти з папкою. (В цей час роздаються картки-ноти).
Коли ж він вже втомився від ходіння по лісу, то вирішив сісти на пеньочку та записати уривки мелодій, які надихнув йому ранок, спів пташок, шелест дерев та трав у лісі. Але розкривши папку, він, раптом, побачив, що вона порожня, всі нотки розгубилися по дорозі. Засумував тут композитор, адже він загубив самих вірних своїх друзів.
Діти! Може ми з вами йому допоможемо?
ДІТИ: Так! А що треба робити?
УЧИТЕЛЬ: Треба погукати ноти, може вони почують нас і відгукнуться? Отож давайте пригадаємо власні імена-назви нот. (Діти перелічують ноти : до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).
УЧИТЕЛЬ: Молодці діти! Вірно назвали нотки. Тепер лишається їх погукати, але вони відгукнуться лише на чисте інтонування свого звуку-імені, тому і гукати їх треба мелодією.
ВЧИТЕЛЬ: співає запитання «Нота «До» де ти?». В цей час дитина, у якої опинилась картка ноти «До» - відгукується  співом «Нота «До» - я ось!» - встає і підходить до «композитора», який співає вітання:
«Дуже радий тобі я люба нотонька моя.»
КОМПОЗИТОР: Тепер в мене є надійна опора, перший, головний звук.

(після виконання кожного із завдань одна нота повертається )
 Одна нотка хоче повернутися у свій будиночок (До)
Ну що ж, розігріли голосові зв’язки  і дісталися  країни «Музика» де всі співають. Ми з вами теж розспіваємось. Повторення правил співу:
«Щоби правильно співати -
Треба сісти, або встати.
Спинки рівно, як тростинка,
Ручки вниз, чи на колінка».

Розспівування.
1.    Вокальна вправа «Сходинки».
Чітка дикція
Штрихи
Динаміка
2.    «Зійшов місяць» В. Попович.
Робота над диханням
Побудова терції
Спів по руці
Молодці! Ви гарно виконали завдання і повернули додому ноту Ре.
(нота прикріпляється на нотний стан)
Вокально-хорова робота.
 А тепер давайте подаруємо усім гарний настрій та виконаємо пісню «День і ніч». Старайтесь передати настрій пісні, який він?
Виконання пісні «День і ніч» (бажаючі солісти виходять до дошки)

Робота над дикцією, побудова терції у приспіві.
Ось ми і знайшли ноту Мі.
Наша подорож продовжується. І зараз – нове завдання.

Робота з поняттями. Ритм.
Музично-ритмічні вправи. Засвоєння поняття ритм.
Я декілька разів проплескаю в долоні, а ви повторите те, що я покажу. Тільки слухайте  уважно. І плескаємо лише по моїй команді та не голосно.
Ритмічні диктанти.
(повторення учнями ритмічних вправ, гра «Луна»)
Я думаю ви звернули увагу на те, що у кожній фразі, яку ви повторювали зустрічались довгі і короткі звуки? Чергування довгих і коротких звуків в музиці називається ритмом. Запамятайте нове слово, повторіть його.
Завдання ускладнюється.
Проплескайте ритм: довгі звуки – удари по колінам, а короткі - в долоні. Будь - який ритм можна записати спеціальними позначками. Про це ми поговоримо на наступних заняттях. А сьогодні ми спробуємо використати власні знаки і виконати ритмічний малюнок.

Завдання «Музична сороканіжка».
На дошці зображена сороканіжка з великими і маленькими кружечками , які символізують довгі і короткі звуки. Учні виконують ритмічні вправи.


Нота Фа повертається в будиночок.

Найкраще відтворити ритм за допомогою шумових і ударних інструментів.

Музикування. Гра на елементарних шумових інструментах.
П. Чайковський «Марш деревяних солдатиків» у супроводі учнівського акомпанементу.
Прекрасне виконання твору. Нота Соль прикріплюється на нотний стан.
А зараз я запрошую вас на прогулянку до казкового лісу.

Фізкультхвилинка. Н.Май «Котику, Мурчику»

 Як гарно ви рухались, а рух – це здоровя.
Нота Ля повертається на нотний стан.
Чудова подорож відбулася у нас по музичній країні. Але найкраща країна для кожної людини, це його батьківщина.
Виконання пісні «Україно моя»
З яким настроєм виконується ця пісня? Які почуття передає в ній автор?
Нота Сі повертається додому.
Погляньмо на нотний стан. Всі наші ноти повернулися до свого будиночку. Вони знову будуть з вами співати, танцювати, грати на музичних інструментах.               
         

V. Рефлексія.
Наша подорож закінчилась. Хто хоче поділитися своїми враженнями?
З якими елементами музичної мови ми сьогодні познайомились? (Ритм) Дайте визначення цьому поняттю.
Мені цікаво як ви оцінюєте свою роботу на занятті. Хто вважає, що працював дуже гарно, нехай заспіває – А. Хто вважає, що ще не все у нього виходить ідеально, нехай заспіває – О.
Учні оцінюють свою роботу.
Музична перерва.






Орієнтовна структура заняття вокального гуртка:





Дидактичні матеріали:

                                       Голосові ігри  

Коник
На конику верхи                                   
Хто приїде перший?                                 
Дзвінко цокають копитця                          
Чи не час нам зупиниться?                      
Тпру-у-у!
(Діти клацають язичком, змінюючи форму губ)

Потяг

Їде потяг, аж летить,
Нам його не зупинить.
 (діти то прискорюють, то заповільнюють звуки «ту-у-у», « чух-чух», вимовляють на видих «ш-ш-ш»)


Літак

Полетить наш літачок
Аж до неба, до зірок.
(діти тягнуть звук «у-у-у» з видуванням повітря через стиснуті,витягнуті трубочкою губи, змінюючи висоту звуку)

          

Машина
На машині їхали,
Місто все проїхали.
(діти імітують звук «р»)






                     музично-дидактична гра  «ПОМІНЯЙ ПАРУ»

                                                                      
Мета гри: розрізняти побудову музичних фраз із затакту.
Діти шикуються парами по колу одне проти одного: хлопчики стають спиною до центру, дівчатка – обличчям. Руки розкриті в сторони, пятки разом.
1-й такт. Трохи повернувшись ліворуч, діти торкаються одне одного пальцями правих рук.
2-й такт. Повернувшись праворуч, повторюють той же рух ральцями лівих рук.
3-й такт. Піднявшись на півпальці, виконують три плавних кроки, повертаючись на місці (через ліве плече) проти годинникової стрілки на 360.
4 – 5-й такти. Повторюють рухи 1 – 2-го тактів, повертаючись спочатку праворуч, потім ліворуч.
6-й такт. Піднявшись на півпальці, виконують три плавних кроки, повертаючись на місці (через праве плече) за годинниковою стрілкою на 360.
7 – 8-й такти. Виконуючи чотири, танцювальних кроки, діти прощаються зі своєю парою легким нахилом голови, розходячись в різні боки. Хлопчики виконують танцювальний крок, починаючи з правої ноги, і рухаються по колу за годинниковою стрілкою. Дівчатка, виконуючи той же рух, просуваються проти годинникової стрілки. На кінець 8-го такту діти зустрічаються з наступною парою і повторюють вправу.







   
  Розробка заняття за програмою «Колектив естрадної пісні»
                                 (середня вікова категорія)
                                         Анотація
 Актуальність. Музиці належить особливе місце в естетично – художньому вихованні дітей, а також у всій системі формування творчої особистості. Палітра музики багата, мова її гнучка та різноманітна. Все, що не підвладне слову, знаходить відображення в музиці, особливо яскраво музика відображає велику гармонію природи.
Враховуючи технічний прогрес у музиці, на занятті використовуються аудіо-матеріали, комп’ютерні програми. Велику увагу приділяється використанню роздаткового матеріалу, наочності, ігровій формі роботи, ознайомленню з музичними інструментами та їх звучанням в цікавій, доступній формі,  розповідається про існуючі  напрямки розвитку музики.
Інноваційність.  Під час заняття гуртка використовуються інтерактивні  методи навчання (гра «Музичні цікавинки», мозковий штурм «Світ музичного мистецтва»), які допомагають краще засвоїти матеріал.
Практична значущість роботи. Конспект відкритого заняття вокального гуртка може бути використаний на гурткових заняттях у позашкільних навчальних закладах, на заняттях вокального гуртка та на уроках музики у загальношкільних навчальних закладах.  На занятті керівник гуртка, за допомогою розспівок і музичних вправ працює над розвитком вокальних і музичних здібностей, метро-ритмічного слуху, знайомить гуртківців з жанровою класифікацією пісень, за допомогою  наочності, намагається  доступніше пояснити значення музичних термінів і їх використання на практиці.


Тема:        Пісня – вокальний твір.
Мета:        Шляхом вокальних вправ на різні види техніки підготувати дитячі голоси до якісного співу.
Продовжувати роботу над піснею «Рідна школа» Н. Май.
Формувати вміння ансамблевого співу, дотримання правил гармонії та вирівнювання звуків у акордовому звучанні.
Поглибити знання учнів щодо музичних термінів, які зустрічаються у вокально-хоровій роботі.
Обладнання: синтезатор (фортепіано), демонстраційна дошка, камертон.
Наочність: малюнки із зображенням музичних інструментів, нот, знаків, штрихів.

Хід заняття.
1. Організаційна частина.
а) музичне привітання.

б) повідомлення теми і мети заняття:
Сьогодні в нас буде цікаве, дуже пізнавальне заняття, на якому ми продовжимо працювати над піснею «Рідна школа». Ми дізнаємося, що
означають деякі нові музичні терміни. І гарно розспіваємося на різні види техніки.

2. Організація пізнавальної діяльності гуртківців:
а) Розспівування.
На початок ми з вами розспіваємося.
Розспівки на легато:

Розспівка на легато і стакато:

Розспівки на стакато:


б) Повторення вивчених пісень.


3.Основна частина.

Вивчення основних понять і термінів.

Розспівки – це спеціальні вокально-технічні і слухові вправи з метою підготовки голосового апарату і слуху співака перед початком концертного виступу або заняття соліста, ансамблю, хору. А зараз пригадайте, які розспівки ми використовуємо на заняттях?
1. Розспівки на правильне звукоутворення та звукоформування (висока вокальна позиція, округлення, прикриття та резонування звуку).
2. Розспівки на правильну атаку звуку (м'яку, тверду, придихову).
3. Розспівки на правильне звуковедення (легато, нонлегато, стакато).
4. Артикуляційні розспівки (чітка вимова, дикція).

5. Інтонаційні розспівки (мелодичні, гармонічні, унісонні).
6. Розспівки, вправи на дихання (довге, коротке, ланцюгове).
7. Розспівки на рухливість та гнучкість голосів.
8. Розспівки на розширення діапазону.
(Можна з гуртківцями пригадати кілька розспівок).
Як бачите, існує безліч способів підготуватися добре до якісного співу. І, як ви вже (за роки заняття у вокальному гуртку) зауважили, вчитель на заняття чи перед виступом вибирає такі розспівки і вправи, які максимально підготують вас до виконання «тієї» чи іншої пісні, і, власне, такі розспівки, після яких буде легко відобразити стиль, характер, динаміку тієї чи іншої пісні.
Які ще нові терміни ми використовували?
Вірно, це легато, стакато, нота сі, форте, піано, тон, камертон. Бачите, яка багата музична мова на професійні терміни! Давайте разом з вами дізнаємося, що вони означають.
Слово «легато» (прикріпляється на демонстраційну дошку надруковане слово legato). Якщо у вашому житті ви десь зустрінете ось такий напис, то знайте, що це слово, якщо його перекласти з італійської, означає зв’язно, злитно. Це таке виконання, коли перехід від одного звуку до іншого відбувається зв’язно, без перерви між ним. Цей термін в нотах позначається лігою, яка з’єднує між собою ноти, якщо їх потрібно зв’язно проспівати. Давайте ми цей термін втілимо в життя і заспіваємо розспівку на legato.
Протилежне за значенням слову legato – це слово «стакато» (прикріплюється на демонстраційну дошку аркуш паперу із написом staccato).
У перекладі з італійської – уривчастий, відокремлений. Це уривчасте, коротке виконання звуків голосом або на музичних інструментах, це один із основних прийомів звуковидобування. В нотній грамоті стакато позначається крапкою. Давайте разом заспіваємо вправу на staccato.
Продовжуємо знайомитися з термінами, які використовувались у роботі над піснею. Наступне слово, яке ми з вами виділили – це «форте». Маю надію, що всі ви знаєте, що це слово означає. Так, правильно, у музиці це означає голосно. І записується воно так – F (демонструю гуртківцям аркуші паперу із написами F і P). І, альтернативне слову форте – це слово …? Вірно, «піано». Піано у музиці означає «тихо».
Форте і піано відноситься до динамічних відтінків у музиці.
Далі в черзі чекає нас слово «спів». Дайте мені визначення цього слова. Так, вірно, спів – це виконання музики за допомогою голосу, мистецтво передавання засобами співацького голосу художнього змісту музичного твору.
А скажіть мені, будь-ласка, яким може бути спів? Сольним, ансамблевим (дует, тріо, квартет, квінтет, секстет і т.д.), хоровим, з супроводом, без нього. До речі, як називається виконання музичного твору без супроводу? Вірно, а капела.
Спів поділяється на три види – академічний або класичний, народний та естрадний.
Зі співом закінчили, переходимо до слова «хором». На вашу думку, як можна пояснити значення цього слова? Мені здається, що вам не складно буде дати визначення цьому слову.
Добре, а я вам розповім детальніше. Хор в перекладі з грецької означає «юрба», «збори». Це співацький колектив, створений для спільного

виконання переважно багатоголосних вокальних творів. За складом голосів хори бувають: однорідні (жіночі, чоловічі, дитячі) та мішані.
За кількістю партій – одноголосні, триголосні, чотириголосні і т.д. Мінімальний склад мішаного хору – 12 осіб. Максимально – обмежень немає.
Є ще інші значення цього слова.
Хор – це колективний учасник трагедій та комедій в античному театрі.
Хор – це культовий груповий танець зі співом.
Хор – це музичний твір, призначений для хорового виконання.
Це місце для півчих в християнських храмах (хори).
У нас для розгляду залишилося ще 2 слова. Одне з них – це слово «звук».
«Звук» – це найменший структурний елемент музики. Фізичне явище, що виникло внаслідок механічних коливань пружного тіла, що вібрує (струни, натягнутої шкіри, тощо). Звук, має висоту, силу, тривалість і тембр – називається музичний.
 Підсумовуючи сьогоднішнє заняття, хочу сказати, що винуватиця тих всіх цікавих, я надіюсь, музичних розповідей є пісня. Отож, кілька слів (для поповнення вашого багажу знань) хочу сказати: «а що ж це таке «пісня»?
Це найбільш поширена форма вокальної музики, яка поєднує поетичні та музичні образи, а також, загальна назва твору, призначеного для вокального виконання.
Жанрова класифікація пісень здійснюється за різними ознаками:
1. Народні та професійні.
2. Ліричні, героїчні, хороводні, обрядові, любовні, сатиричні, танцювальні, естрадні та ін.
3. За походженням – міські, селянські, бурлацькі, стрілецькі, жниварські, рекрутські, авторські, туристичні та ін.
4. За складом – одноголосні та багатоголосні.
5. За формою виконання – сольні, ансамблеві, хорові, без супроводу, з супроводом.
Музична форма пісні пов’язана зі структурою поетичного тексту. Найбільш поширена є куплетна форма. Плідно працювали в жанрі пісні О.Білаш, І.Дунаєвський, В.Івасюк, А.Кос-Анатольський, М.Леонтович, М.Лисенко, С.Людкевич, П.Майборода… Може ви продовжите цей список?
  К.Стеценко,  А.Філіпенко,  І.Шамо,  В.Шаповаленко, Алла Мігай, А.Шепель, та ін.

3. Підсумок заняття.
а) закріплення вивченого.
Підсумовуючи сьогоднішнє заняття, давайте згадаємо, з якими новими музичними термінами ми сьогодні познайомились?
Назвіть мені слова, які вам запам’яталися найбільше.
Дуже добре!
Надіюсь, ваша скарбничка знань поповнилася новими словами, які ви будете надалі використовувати у вашому лексиконі.
А ще надіюсь, що вам це заняття сподобалось! Отож…

Пісня «Рідна школа». Показ-виконання.

Музичне закінчення:




Розробка виховного заходу
  «Голос школи 2014»
Мета: визначити особливості взаємодії музичного мис­тецтва та мистецтва слова (літератури) в пісенно­му жанрі; розглянути та визначити характерні риси пісень, їхню жанрову різноманітність; розвивати вміння учнів мислити, інтерпретувати та виразно вико­нувати музичні твори; виховувати інтерес, любов до музики та інших видів мистецтва.

Завдання:
-                                       виховання  художньо – емоційного сприйняття музики;
-                                       формування ціннісного ставлення до мистецтва, української музичної спадщини;
-                                       формування духовних цінностей;
-                                       розширення знань учнів про музичну культуру.


                                       Хід заняття
Ведучий. Добрий день гостям нашого свята-розваги.
Ведуча. Ми раді вітати вас у цій затишній кімнаті.
Ведучий. Темою нашої конкурсної програми є найпрекрасніша, найважливіша і найдивовижніша галузь мистецтва. Разом із нею ми пов'язані від народження і до глибокої старості. Вона всюди, вона навколо нас.
Ведуча. Це — її величність музика! «Музика повинна викресати вогонь з людських сердець». Ці слова видатного німецького композитора Бетховена і стануть девізом нашої сьогоднішньої гри.
Звучить музика. Наперед виходять гравці   обох  команд, займають свої місця за столиками.
Ведучий (звертається до гравців). Багато талановитих співаків, композиторів, музикантів збагатили своєю творчістю скарбницю світової музики. От і зараз, друзі, ми пропонуємо вам також залишити свій слід у нашій музичній грі. Я оголошую тему конкурсу: «Музична таємниця».
Ведуча. А перший її тур — звичайно «Розминка».




  «Розминка»

Вболівальники діляться на команди.
Ведучі читають запитання.  Команди відповідають на них по черзі.

 Запитання:
1.  Яким музичним інструментом володів Садко, герой одно
іменної казки? (Гуслі).
2.  Пісня про яких тварин сприяла тому, що Юрій Нікулін став не лише відомим актором, але й естрадним співаком?
 («Пісня про зайців» з кінофільму «Діамантова рука»).
3.  Яку назву мала ліверпульська четвірка, що назавжди увійшла в історію світової рок-музики?
 («Бітлз»).
4.  Як називають людину, яка у народному або військовому хорі розпочинає пісню?
 (Заспівувач).
5.  У якій будівлі обряди супроводжують виконанням музичних творів духовного змісту?
(Церква).
6.  Який інструмент поєднує у собі фортепіано та гармонь?
 (Акордеон).
7.  Якого австрійського композитора по праву вважають «королем вальсу»? (Йогана Штрауса)
.
8.  Твір якого композитора обов'язково слухають усі молодята?
 (Марш Мендельсона).
9.  Як називають популярну пісню, хіт сезона?
 (Шлягер).
1
0.  Назвіть найвищий жіночий голос.
 (Сопрано).
1
1.  Назвіть пташку, яка в Україні вважається символом співучості. (Соловейко).

Ведучий. Усім напевно знайома партія, коли один співає а інший йому акомпанує, тобто супроводжує спів грою на інструменті. І зараз ми перевіримо, як наші команди орієнтують серед великої кількості музичних інструментів. Тож наступний конкурс
:

«Музичні інструменти»

Ведучі ставлять запитання. Якщо команда знає відповідь, її капітан піднімає руку.
Право відповідати надається тій команді, капітан якої першим подав сигнал.
Запитання
:

1.  На  якому  музичному  інструменті  грав  Шерлок  Холмс?
 (Скрипка).
2.  Який музичний інструмент використовують шамани під час проведення культових обрядів?
 (Бубен).
4.  Назва якого інструмента у перекладі з французької мови означає «королівський», «царс
ький»?
(Рояль).
5.  Який музичний інструмент названий на честь давньоруського співця-розповідача?
(Баян).
6.  Який музичний інструмент є емблемою музичного мистецтва?
 (Ліра).
7.  Яка геометрична фігура стала музичним інструментом?
 (Трикутник — камертон).
Ведучий. Як сказав свого часу німецький композитор Ріха
рд  Вагнер, «коли хоч ненадовго замовкає людська мова, починається мистецтво музики». Так, музику ми чуємо всюди. Вона лунає не лише у концертних залах, театрах, по радіо, але й у природі. Існує суперечлива  думка, що не усі з нас добре знайомі із класичною" музикою. І щоб спростувати це упередження, я оголошую конкурс «Я знаю класику».

 «Я знаю класику»

Всі команди висувають по одному гравцю, який добре знається на класичній музиці. Ведуча ставить їм запитання. Право відповідати належить тому, хто перший підніме руку.

Запитання
:
1. 
У якій опері М. Лисенка основні події сюжету відбуваються на рівненщині, зокрема під Дубно?
 («Тарас Бульба»).
2.  Як називається відомий балет-казка Петра Чайковського?
 («Лебедине озеро», «Лускунчик», «Спляча красуня»).

4.  Яку назву має балет Сергія Прокоф'єва, написаний за однойменною казкою Шарля Перро?
 («Попелюшка»).
6.  Яку назву має відомий полонез М
іхала Клеофаса Огінського?
 («Прощання з Батьківщиною»).
7.  Як називається остання опера Вольфганга Амадея Моцарта, в основу якої покладено казковий сюжет?
 («Чарівна флейта»).
Ведучий. А тепер я пропоную вашій увазі конкурс, що вимагатиме від 
усіх команд знання творів класичної літератури. Оголошую наступне змагання «Музика у літературі».

  «Музика у літературі»

Ведучі  запрошують представників  команд взяти участь у турі. Ведучі ставлять запитання. Учні відповідають по черзі. Якщо хтось із них дає неправильну відповідь, запитання переходить супернику.

Запитання
:
1.  В  «Одіссеї» Гомера зустрічаються жінки-птахи — сирени. Вони нібито заворожували своїм співом мандрівників.  А на якому інструменті грали ці міфічні істоти?
 (Цитра).
2.  Яка повість Володимира Короленка розповідає про тяжку долю талановитого піаніста?
 («Сліпий музикант»).
3.  Який роман російського письменника співпадає за назвою з відомим музичним твором?
 (Повість «Крейцерова соната» Льва Толстого та однойменна соната для скрипки та фортепіано Людвіга Бетховена).

Ведучий. А тепер ми наближаємось до найскладнішого туру — «Муз
ична таємниця».

  «Музична таємниця»

 На дошці  зображено довгий прямокутник, розділений  на шість  пронумерованих квадратів.  Це — задумане ключове слово. Щоб прочитати його, команди мають відгадати усі літери. На кожну букву відводиться три спроби, тобто три запитання різної складності: перше — на три бали; друге — на два; третє — на один бал. Кількість балів, отриманих за правильну відповідь, дорівнює спробі, з якої буде відгадана літера. Яка з команд розпочне тур, встановлює жереб.
Наприкінці тура у прямокутнику має бути вписано слово «ТРУВЕР»  — назва середньовічного французького поета-пісняра.
Т
3 бали. Як називається опера Джузеппе Верді, що була написана за сюжетом драми Александра Дюма «Дама з камеліями»?
 («Травіата»).
2 бали. Як у давньогрецькій міфології звали музу, покровительку танців? (
«Терпсіхора»).
Р
1  бал. Як
им терміном позначають гучність у музиці?
 («Форте»).
3  бали. Як нази
вається музичний інструмент кобзарів?
(Бандура, кобза).
2  бали. Яку назву танцю та музичного стилю, що дослівно означає «качатися та крутитися», увів диск-жокей із Клівленда?
  (Рок-н-ролл).
У
1 бал. Яку назву має
українське народне дійство, присвячене циклу різдвяних свят?
 («Вертеп»).
3 бали. Назвіть те, з чого зазвичай починається будь-яка опера
  (Увертюра).
2  бали. Як у
музиці називається швидкість виконання твору?
(Темп).
В
1 бал. Як називають музиканта, що грає на шумових інструментах?
 (Ударник).
2 бали. Як за часів середньовіччя називали музикантів-мандрівників із числа студентів та школярів?
(Ваганти, рапсоди).
3
  бали. Назвіть прізвище засновника української класичної музики
 (М. В. Лисенко).
Е
1
  бал. Яке європейське місто вважається батьківщиною вальсу?
 (Відень).
2 бали. Як звали давньогрецьку музу, що опікувалась ліричною поезією та музикою?
 (Евтерпа).
3
  бали. Як звали давньогрецьку музу любовних пісень та віршів?
 (Ерато).
Р
1 бал. Як іще називають сцену, де проходять концерти відомих популярних співаків?
 (Естрада).
2 бали. Політ яких міфічних істот відтворив у своїй опері Ріхард Вагнер?
(Валькірії).
3 бали.  Прем'єра  якої опери  Ж.Бізе закінчилась провалом?
 («Кармен»).


 А зараз розпочинається основна частина конкурсу

  «Лунає пісня»

Ведучі просять долучитися до роботи журі переможців минулорічного конкурсу «Голос школи 2013» та оголошують учасників. Виступи учнів проводяться у трьох вікових категоріях (молодша, середня, старша).

(Концертні номери учасників додані у відеододатку окремими файлами).

Журі визначає переможців конкурсу вболівальників та називає учасника, який здобув почесне звання «Голос школи 2014».

Немає коментарів:

Дописати коментар