Організація
позакласної виховної роботи та її значення у формуванні особистості школяра
Велику роль у вихованні школярів відіграють музичні гуртки. Вокальна культура є одним із засобів, що сприяють всебічному
і гармонійному розвитку особистості.
Вокальна діяльність реалізується у груповому
та сольному співі, який є доступним для всіх дітей. У процесі співу учні
засвоюють музичну мову, пізнають жанрову основу пісні. У них розвиваються
музичні здібності, формується емоційний відгук на пісню, виховується інтерес до музики.
Спів є природним способом вираження естетичних почуттів, дійовим засобом
активного залучення учнів до музики. Із усіх видів виконавського мистецтва він
є найдоступнішим для дітей видом музичної діяльності, порівняно легко
засвоюється ними, не вимагає значної підготовки. Тому спів здавна розглядався
як один з основних засобів музичного виховання.
Спів, як виконавський процес розвиває музичні здібності, уміння сприймати,
запам’ятовувати і відтворювати мелодію і виховує слухову увагу,
спостережливість, уяву, наполегливість у подоланні виконавчих труднощів,
дисциплінованість і самостійність, акторські і сценічні здібності. У процесі
навчання співу розвивається не тільки голос, але й вирішуються завдання,
пов’язані з формуванням особистості учня.
Розбудова сучасної національної системи освіти пов’язана з пошуками і
упровадженнями нових педагогічних підходів. Сучасна методика музичного
виховання визначає головну мету занять вокального гуртка:
-
формування у школярів музичної культури
як важливої та невід’ємної
частини їхньої духовної культури;
-
формування співацької майстерності та
культури співу;
-
навчання виразного, грамотного виконання
простих вокальних творів;
-
навчання учнів конкретним вокальним
навичкам співу: вокальна позиція, вокальне дихання, засоби звуковедення,
артикуляція, методи роботи над піснею, принципи та методи вокально-ансамблевого
виконання;
-
розвиток художньо-творчих здібностей;
-
розвиток артистичних та сценічних
здібностей учнів;
-
виховання любові до музики.
Для досягнення поставленої мети на заняттях вокального гуртка я
використовую основні закономірності та
принципи музичного виховання:
-
музика, а точніше пісня може виконати
свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді, коли діти навчаються
по-справжньому чути її ;
-
якщо музичний твір (пісня) не приносить
учневі художньої насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не
виявить естетичного впливу на його духовний світ;
-
ефективність музичного навчання залежить
від ставлення до особистості учня, як до основної ланки педагогічного процесу.
Оскільки наш
навчальний заклад досліджує системи виховання інших країн, я пропоную
переглянути відеоролик, створений у Франції.
Отже, вокальна культура, з якою діти знайомляться на заняттях вокального
гуртка є однією з складових засобів, що сприяють всебічному і гармонійному
розвитку особистості.
розвитку особистості.
25 листопада 2016 року
І знову мої учні здобули перемогу у міському конкурсі авторської пісні та співаної поезії "Git- Art Fest" де посіли 2 місце у номінації "Ансамбль".
Немає коментарів:
Дописати коментар