Позакласна робота

Вокально- інструментальне тріо "Мелодія" з авторською піснею "Люблю Україну"

Організація позакласної виховної роботи та її значення у формуванні особистості школяра

Велику роль у вихованні школярів відіграють музичні гуртки.  Вокальна культура є одним із засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
            Вокальна діяльність реалізується у груповому та сольному співі, який є доступним для всіх дітей. У процесі співу учні засвоюють музичну мову, пізнають жанрову основу пісні. У них розвиваються музичні здібності, формується емоційний відгук на пісню, виховується інтерес до музики.
Спів є природним способом вираження естетичних почуттів, дійовим засобом активного залучення учнів до музики. Із усіх видів виконавського мистецтва він є найдоступнішим для дітей видом музичної діяльності, порівняно легко засвоюється ними, не вимагає значної підготовки. Тому спів здавна розглядався як один з основних засобів музичного виховання.
Спів, як виконавський процес розвиває музичні здібності, уміння сприймати, запам’ятовувати і відтворювати мелодію і виховує слухову увагу, спостережливість, уяву, наполегливість у подоланні виконавчих труднощів, дисциплінованість і самостійність, акторські і сценічні здібності. У процесі навчання співу розвивається не тільки голос, але й вирішуються завдання, пов’язані з формуванням особистості учня.

Розбудова сучасної національної системи освіти пов’язана з пошуками і упровадженнями нових педагогічних підходів. Сучасна методика музичного виховання визначає головну мету занять вокального гуртка:
-               формування у школярів музичної культури як важливої та невідємної частини їхньої духовної культури;
-               формування співацької майстерності та культури співу;
-               навчання виразного, грамотного виконання простих вокальних творів;
-               навчання учнів конкретним вокальним навичкам співу: вокальна позиція, вокальне дихання, засоби звуковедення, артикуляція, методи роботи над піснею, принципи та методи вокально-ансамблевого виконання;
-               розвиток художньо-творчих здібностей;
-               розвиток артистичних та сценічних здібностей учнів;
-               виховання любові до музики.

Для досягнення поставленої мети на заняттях вокального гуртка я використовую основні закономірності та принципи музичного виховання:
-               музика, а точніше пісня може виконати свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді, коли діти навчаються по-справжньому чути її ;
-               якщо музичний твір (пісня) не приносить учневі художньої насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не виявить естетичного впливу на його духовний світ;
-               ефективність музичного навчання залежить від ставлення до особистості учня, як до основної ланки педагогічного процесу.


Оскільки наш навчальний заклад досліджує системи виховання інших країн, я пропоную переглянути відеоролик, створений у Франції.





Отже, вокальна культура, з якою діти знайомляться на заняттях вокального гуртка є однією з складових засобів, що сприяють всебічному і гармонійному 
розвитку особистості. 






25 листопада 2016 року

І знову мої учні  здобули перемогу у міському конкурсі авторської пісні та співаної поезії "Git- Art Fest" де посіли 2 місце у номінації "Ансамбль".

































Немає коментарів:

Дописати коментар